Spel

Tror vi ska börja med nya rubriker, till exempel, skriver vi om spel så blir rubriken spel, ska vi recensera en film så blir det film, och om vi ska skriva om lite allt möjligt får det antingen bli blandat eller övrigt.

Detta blir vårt första "riktiga" inlägg om spelvärlden, även om Robin nämnde släppet av L4D2 igår. Detta inlägg tar upp spel som snart har release och är ganska så upphausade i gamervärlden.

Left 4 Dead 2:
Release idag, uppföljare till den populära zombieshootern som kom förra november. Samma skapare som CS. Handlar om fyra överlevare som tillsammans ska kämpa sig igenom en zombie apocalypse och ta sig till ett så kallat upphämtningsställe. Left 4 Dead 2 innehåller en fetare arsenal av vapen, ett antal nya fiender, valfriheten att välja mellan pistol eller ett melee-vapen, dvs gitarr, stekpanna, machete osv. Vi på redaktionen kan inte bärga oss, nu är det bara några timmar kvar tills vi spelar det för första gången.

Assassin's Creed 2:
Också release idag, även denna uppföljare. Assassin's Creed är nog ett av de mest omspelade spelen på Xbox Live, de flesta har kört det åtminstone en gång och verkligen älskat det, så även vi här på redaktionen. I ettan var du en lönnmördare i det forna Israel, där du tog dig från Damaskus upp till Jerusalem och blottlagde konspirationer och tog ner samhällets fiender genom att använda dina finesser och skickligheter med både vapen, fysik och list. I tvåan är det lite närmre i tiden, nu är du i Da Vincis' Italien, runt år 1400. Du har tillgång till en del av hans uppfinningar som helikoptern (nåja, snarare flygmaskinen) och en hel del nya tricks i repetoaren. Vi kommer tillbaka med recensioner av både detta och L4D2 inom nån vecka.

Spel som har release lite längre fram:

The Saboteur:
Release i december. Kollade på en trailer om detta spelet för inte så länge sen, samt läste en del info om vad det ska handla om, och blev verkligen stormförtjust. Detta kommer bli ett spel i min smak garanterat. Du spelar som en irländsk racingmekaniker på jakt efter hämnd på nazisterna, som tydligen förstört ditt liv på något sätt. För att klara uppdragen du får på olika barer runtom staden ska du bland annat välta tåg, spränga bilar och utöva lite prickskytte, allt i en open-world speltyp alá Prototype. Detta spelet kommer nog åtminstone jag köpa, eller åtminstone få tag på nånstans och spela.

Army Of Two: The 40th Day:
Release den 14:e januari. Uppföljare till Army Of Two. Oj, en av 2010:s största releaser redan nu, denna uppföljare till det otroligt fan-rosade spelet Army Of Two kommer bli oerhört spännande. Rios och Salem, som startade ett eget företag i slutet av originalet, återvänder i detta spel ur pensionen för att deala med ett riktigt stort problem. Alla som spelat Army Of Two kan se fram emot samma spelkänsla, samma vapensystem där du får uppgradera dina vapen med pengarna du tjänar från uppdragen, och samma utmaning där teamwork är allt. Bara att kolla på screenshotsen som kommit ut får mina fingrar att darra av upphetsning, detta mina kära läsare, kommer bli en hell of a ride.

Bioshock 2:
Release den 9:e februari. Uppföljare till Bioshock. Personligen har jag aldrig spelat Bioshock, för det har inte verkat vara ett spel i min smak, däremot vet jag att det är ett riktigt populärt spel runtom i gamervärlden, så därför är det värt att nämna att 2an har premiär i början av 2010.

Avatar:
Release i december. Kommer snart som film, regisserad av James Cameron (Terminator, Titanic, etc). Känner inte till så mycket om detta spel, men enligt personer jag pratat med så verkar det som att många personer kommer skaffa detta och att det kommer bli ett av årets spel. Vi på redaktionen väntar på release och ska försöka testa det inom några månader.

Rogue Warrior:
Officiellt releasedatum är den 27:e november, men det verkar redan finns ute på vissa håll i landet. Shooter, teambaserad, då du spelar som en ledare för en insatsstyrka på uppdrag i Korea. Lär troligtvis finnas en co-op campaign. Verkar bli riktigt bra, bygger på en Unreal 3 teknologi. Verkar vara ett spel i min smak, jag föredrar shooters med objective. Får se om det blir något test av denna.

Halo: Reach:
Release hösten 2010. Kan säga direkt att detta är ett spel jag kommer införskaffa. Halo är mitt beroende, just nu lirar jag Halo 3 multiplayer sen ett år tillbaka, och det blir aldrig tråkigt. Halo: Reach går tillbaka till innan händelserna i Halo 3, faktiskt så bygger spelet på boken med samma namn. Bungie har lovat en ny campaign, ny multiplayer, fetare spelupplevelse och en bredare community. Bara tanken på detta spel får min mun att vattnas, jag önskar redan att det blir höst snart igen.

Det var allt för nu, men senare idag kommer nog en första-review på L4D2, efter att jag och Robin spelat det nån timme eller två.

/Bumbi 

Kommentarer
Postat av: Martin jAo

Troligt de ska släppa Bioshock 2?

Kommer ihåg när man spelade första rellen för 4-5 år sedan.

2009-11-21 @ 18:22:47
URL: http://martin.hackstyle.org/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0