Inlägg 4

tjaaa, Robban här.
Igår kväll blev det en hel del film då jag, kollegan Bumbi och även Alex hade en liten filmkväll.
Vi började med att kolla:

Doghouse
http://www.imdb.com/title/tt1023500/ )
En brittisk skräck-komedi som handlar om ett gäng men som vill göra något kul för sin kompis som precis blivit dumpad. Dom bestämmer sig för att åka till Mikeys farmors hus i en stad mitt i ingenstans. När dom kommer dit är hela staden öde och inte en människa syns till. Det var inte vad dom hade väntat sig, ingen öl och inga kåta brudar.

Men det dröjer inte länge förens dom inser att dom hamnat mitt bland en massa zombies som inte vill annat än att döda männen. Tillsammans får dom kämpa för sin överlevnad.

Personligen gillar jag zombiefilmer av alla salg. Men denna var ingen favorit. Den var smått underhållande och ibland fick man fram ett och annat skratt. Men absolut ingen film jag skulle se igen.
5/10 får den av mig.

Film #2 - Observe and report http://www.imdb.com/title/tt1197628/
Från zombies till blottar och tjuvar. Filmen "observe and report" Handlar om Ronnie Barnhardt (Seth Rogen) som jobbar som vakt i ett köpcenter. Han har stora drömmar om att bli polis och han tar sitt jobb på stort allvar. En dag kommer det en blottare som inte vill annat än att visa könet för damer i alla åldrar. Ronnie ser mycket allvarligt på detta och känner att han måste ta fast blottaren. Det händer andra saker som inte får hända. Anställda blir trakasserade, inbrott och otrohet. Ronnie gör mer än vad som står i hans makt för att stoppa detta.

Observe and report var en sjukt bra film och än av dom roligaste komedier jag sett i år. Seth Rogen spelar rollen väldigt bra. Denna film kommer jag se igen och kanske ingen. Rekommenderas starkt.

Jag ger den 9,5/10 trots IMDB´s svaga 6,2/10

Mer om Observe and Report kan du höra i radio shore imorgon (Torsdag) mellan klockan 18 och 19
98,6 mhz eller http://www.shore.hik.se/lyssna

Tjaaa
/robban

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0