Inlägg 2

Bumbi här igen, precis hemkommen från en liten filmkväll hos min gode vän Simon "Munken" Andersson. Även Jens Lundquist var där. Filmerna vi såg på: District 9 och Lesbian Vampire Killers. Kommer nu skriva lite om båda.

District 9:
Peter Jackson, mest känd för Sagan Om Ringen filmerna, har i mina ögon gjort en riktigt dålig film här. Det är utomjordingar, som kallas räkor, det är stora puffror och muskulösa militärer, det är en feg byråkrat. Egentligen borde man kunna göra något bra av den grytan.
Handlingen bygger på att byråkraten, Wikus Van de Merwe, blir sjuk efter ett besök på utomjordingarnas territorium, District 9. Efter några timmar upptäcks det att han börjar förvandlas till en räka, samtidigt som MNU (hans gamla företag) börjar jaga honom för att göra experiment på honom och tjäna flera miljarder. Med sig har han en av räkorna, som ironiskt nog heter Christopher Johnson. Tillsammans stjäl de tillbaka en vätska som gör att moderskeppet ska funka. Mer än så tänker jag inte beskriva, för att ens nämna den här filmen i skriven text får mina fingrar att värka.

Betyg: 3/10

Lesbian Vampire Killers:
Komedi, inte särskilt attraktiva betyg från press och IMDB, inget för den "seriöse". Dock en film i min smak, med tanke på att komedi som innehåller antingen zombies, monster, vampyrer, varulvar och annat otyg är oftast ganska underhållande. Denna handlar om att kompisarna Jimmy och Fletch, ena dumpad av flickvännen och den andre sparkad från sitt jobb, tillsammans beger sig på fotvandring, i en liten by som heter Cragwich. I byn finns en gammal legend, att en vampyrdrottning vid namn Carmilla ska återuppstå när den siste i ätten McLarens blod blandas med en oskulds (talk about your cliché). Jimmys efternamn är McLaren, och utan att veta det så är han alltså mitt uppe i att befria en ond subba. Fletch är den enkla av de, så länge han har sin öl, en vacker kvinna att titta på och en säng så är han nöjd. Jimmy däremot är en blyg, osäker stackare som inte riktigt vet vad han gör fel varje gång han blir dumpad. Efter att de kommit fram till en stuga i skogen tillsammans med ett gäng unga vackra tjejer (troligtvis holländskor) börjar saker och ting hända. Lesbiska vampyrer till höger och vänster, let the carnage begin!

Betyg: 7/10

Det var allt för denna gången, imorrn ska jag, Robin och Alex Jungå kolla på film, så troligtvis kommer det ett litet inlägg imorrn kväll där någon av oss skriver hur filmen/filmerna var.

Bumbi out.

PS: Såg att Robin skrev sin gamertag till xbox live i sitt inlägg, är väl lika bra att jag också gör det.

Gamertag: HighsounD (skicka gärna en friend request om ni känner för det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0