Jultips

Sådär, nu är vi tillbaka efter nån veckas uppehåll. Vet att jag lovade i förra inlägget att detta skulle komma redan dagen efter men ibland tar livet oförutsedda vägar. Nu har jag tagit mig i kragen och bestämt mig för att ge er det utlovade julinlägget. Vi kan väl börja lite med vad som är hett inför julen och fungerar i alla lägen:

Multimedia: Kameror, dvdspelare, filmer, serieboxar, spel, datorer, stereoanläggningar, mp3spelare, mobiltelefoner, externa hårddiskar etc etc.

Övrigt: Böcker, kläder, presentkort, pengar, upplevelser, utflykter, resor, restaurangbesök, konsertbiljetter, trisslotter, choklad, blommor etc etc.

Och ja, det här är egentligen en medieblogg men på julen multitaskar vi lite och därför tar vi med saker som är bra att ge bort i julklapp och då inte bara massa elektronikprylar. En annan sak är att julklappar inte behöver kosta så mycket, de flesta affärer har schysta julpriser på det mesta och om man inte har så mycket pengar så är det ändå tanken som räknas. Föräldrarna uppskattar nog ett presentkort på en restaurang eller en biocheck lika mycket som en ny stereoanläggning till köket. Har man syskon så behöver man inte köpa något som är jättedyrt, en biobiljett eller ett presentkort i någon klädaffär brukar oftast funka rätt så bra.

Vet inte vad ni tycker men själv brukar jag gilla när jag får lite pengar och nån biocheck och kanske nåt nytt spel i julklapp, lämna gärna en kommentar och skriv vad eran favoritklapp är. Ni får gärna kommentera vår blogg och om ni vill se förbättringar eller om ni har några tips på filmer eller dylikt som vi kan kolla på och recensera. Lite respons från läsarna är alltid lika roligt.

Eftersom jag ändå är inne och skriver nu tror jag att det blir ett inlägg till idag om lite olika saker i medievärlden. Ska bland annat skriva lite om Fallout 3 som jag lånat och spelat några dagar nu, blir nog även en personlig analys av den oerhört starka svenska serien Orka! Orka!.


/Bumbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0